Tableau is in een fraai nieuw jasje gestoken, inclusief het veelgelezen veilingnieuws.
Vergissen we ons of is er minder aandacht dan voorheen voor de kleinere Nederlandse veilingen? Nee, zegt Adrie van Griensven, die sinds jaar en dag de veilingen verslaat, dat komt deze keer toevallig zo uit. "Het is soms wel jammer dat het accent zo sterk ligt op de grote internationale veilingen, maar daar kun je nu eenmaal niet omheen."
Tableau heeft, met zijn relatief geringe verschijningsfrequentie, beperkte mogelijkheden tot actualiteit. Het is lastig om de veiling van 7 september te bespreken als het artikel klaar moet zijn vóór de 7de, en het blad pas er ná verschijnt.
Overigens zou wellicht ook de actieve berichtgeving van de veilinghuizen aan de redactie, c.q. aan Van Griensven verbeterd kunnen worden.
De nieuwe vormgeving - hoofdredacteur Kraayeveld spreekt in zijn voorwoord slechts over een nieuw logo - is opnieuw een flinke stap voorwaarts in de opwaardering van Tableau, die ingezet is door de nieuwe uitgeverij Pelican Magazines Hearst.