dinsdag 8 oktober 2013

Schleiffert's afwerkplekken

De Rotterdamse kunstenares Charlotte Schleiffert haalt haar inspiratie uit tijdschriften, en uit de directe omgeving, maar daar moet dan wel wat te beleven zijn. 
In een interview: "De meeste tijd gaat zitten in het zoeken naar beeldmateriaal. Ik zit hier in m'n atelier vooral heel veel in fotoboeken, tijdschriften en damesmagazines te kijken. Het stadse leven heb ik ook nodig om me heen. Een keer zat ik zes weken in een klein dorpje in Spanje. Alleen de schaapsherder kwam voorbij. Daar heb ik heel stomme dingen gemaakt. Hier in Rotterdam zit ik goed: de afwerkplekken zijn aan de overkant en onder mijn raam werken de travestieten." De tippelzone aan de Keileweg is misschien opgeheven, maar Schleiffert's inspiratie is er nog. Dit grote doek, van 2,5 x 3,5 meter bevat behalve acrylverf ook namaakbont. Het is in november te koop bij Christie's.